W każdej firmie znajdują się dokumenty, dyski czy inne nośniki danych, których nie możemy tak po prostu wyrzucić do kosza. Umiejscowione na nich drażliwe dane musimy utylizować we właściwy sposób. Ponieważ wszyscy przedsiębiorcy zobowiązani są przechowywać dokumentację firmową przez konkretny czas warto nie tylko wiedzieć jak długo powinniśmy to robić ale również jak zutylizować po wymaganym czasie. Dokumenty podatkowe czy dokumentację zusowską trzeba gromadzić przez okres minimum 5 lat.
Z kolei dokumentację kadrową, aż 50 lat. Po przeprowadzeniu selekcji, czyli w tedy gdy już mamy pewność które dokumenty możemy zniszczyć wypada zastanowić się czy jesteśmy w stanie samodzielnie odpowiednio zutylizować dokumenty. Z reguły prócz dokumentów w formie papierowej są również dyski czy też inne nośniki danych np.: płyty, pen drajwy, których samodzielnie usunąć nie będziemy w stanie. W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w profesjonalnym niszczeniu dokumentów.